søndag 12. mai 2013

Til topps


I kveld tok vi med ungene ut i skogen for å få ei fin avsluttning på ei like fin helg. Vi tok med kveldsmaten og hadde som mål å gå til en gapahuk litt oppi skogen bak huset, vi endte med å gå helt til topps. Minsta og jeg var der en tur i går også, med tante og Gina-søskenbarn, så vi skulle egentlig bare russle et stykke oppover for å vise gutta hvor langt det var før man støtte på is på stien nå. Det har tint godt her de siste ukene. Men ungene ville slettes ikke stoppe, når vi først har kommet oss ut er de ikke vanskelige å be. De hadde det så gøy og turen gikk lett som bare det. Minsta spratt bare opp siste bakkene, som ei anna fjellgeit, når hun fikk gå først på den smale, bratte stien. På toppen er det også en gapahuk og der satte vi oss ned og åt nystekte rundstykker og eplebiter, mens vi nøt den vakkre utsikten. Tipp-topp!

Nå sover ungene søtt og vi sitter igjen med skikkelig god samvittighet, vanvittig godt. Snilleste mannen har dessuten shoppet på nettet i kveld og klikket hjem den etterlengtede Arne Jacobsen koppen med, min bokstav, "M". Resten av gjengen har koppene fra før, men de har alltid vært utsolgt for "M", når jeg har sett etter den. Lunehjem har dessuten gratis porto nå i Mai, så det er bare å kaste seg over siden og klikke hjem litt nytt til interiøret. Deilig med noe nytt på denne årstiden. Vi fornyer kjøkkenet litt mer med det samme, med de kule "kopphåndukene" fra A.J. med alfabetet. De frisker opp litt på stanga på kjøkkenet.

For å komme over 300,- som er minstebestillinga (mener jeg), tok vi med den kule "it" saksa fra Hay. Blir å gjøre seg godt på kontoret, som jeg fortiden holder på og fresher opp. Blir så mye triveligere å sitte der da, utover høsten når hobbylysten kommer senkende over meg igjen.


Ingen kommentarer: