onsdag 6. februar 2013

Fornyelse

Jeg maler og jeg maler.. Nå er det taket i yttergangen vår som får seg en runde. Veggene fikk en runde i høst og vi er strålende fornøyd med fargevalget! Nye dør/vinduslister er kjøpt inn , døra skal få seg en skikkelig runde med hvitmalinga og  nye lamper til taket ligger klart. Og da må selvfølgelig taket også få en liten finpuss.


Tidligere har det vært et plassbygget skap her ute, dette har vi revet for å få plass til Pax garderober her ute, men når vi rev dette åpenbarte det seg umalt treverk i taket. Malingen har blitt utsatt da vi var usikkre på om taket måtte opp når vi skulle renovere/bygge bad i etssjen over, men det slapp vi, så nå blir det maling. Taket er foresten lyst grått nå og blir selvfølgelig hvitt nå. Vi har lavt nok under taket som det er og det skal bli deilig å få "løftet taket" litt.
Fuga taklamper fra Ikea
Skoskapet er nytt, her gjemmer mannens sko seg, mens mine er inni skapet med jakkene våre. Og ungene har skobokser under vinduet. Og med nytt møbel følger ny styling hånd i hånd. Rammene på veggen skal romme bilder av våre øyenstener.  Også har vi lekt oss med Hama perler, enkle figurer, tredd i sytråd, hengt opp og rammet inn.


Gulvet skal bli en gleeede å få lagt nytt, men som nevnt tidligere så blir det ikke riktig ennå, da det sansyneligvis skal helt opp for å få lagt rørsystem i gulvet for vannbåren varme. Men det er lov å drømme og planlegge, her ser jeg for meg mellomgrått eller hvitt/grått sjakkrutet gulv..
På skapdøra henger foresten (ganske) nye veska mi  ❤ Love, love, love!



Ingen kommentarer: