tirsdag 5. februar 2013

En forsiktig start

Sliter litt med å få overført bilder fra kamera for øyeblikket, noen har lagt minnekortleseren en luur plass. Så i stedet for å vente lengre på at den skal dukke opp, får jeg bruke litt lånebilder i dag.

Jeg har sittet og surfet litt etter ideer til badet. Ungene trenger en benk eller liknende til å legge fra seg pysj på dagtid og klærne på kvelden. Til nå har de hatt hver sin krakk, men synes det ser litt rotete ut, så jeg ønsker meg en ryddigere løsning på "problemet".
En slik "Molger" benk fra Ikea, har vi stående fra tidligere, bare en mørkere versjon, har lurt litt på å male om den i grått eller hvitt, da blir den mer lik "Hemnes" benken som jeg liker godt, men synes de blir en liten tanke for stor der den skal stå.

Dermed vurderer jeg dette Ikea PS 2012, stuebordet. Det er noe mindre i str og kan trilles rundt, noe som slettes ikke er så dumt. Da kan det nemlig fungere som bord ved siden av badekaret, når man skulle trenge det. (Jeg sier ikke neitakk til et varmt bad, med film og et glass vin til, nemmelig)
Har også kikket på dette skapet i samme serie, det er ennå litt smalere, litt høyere, men det har ingenting å si. Det kan fungere på samme måte, ungene kunne ha hver sin hylle inni og vi slipper se rotet.. Ikke så dumt det heller. (Men denne har de selvfølgelig ikke på Ikea Leangen da..)

Disse kunne fosåvidt også fungert, liker godt "Råskog" (både i turkis og mørk grå) som ser litt retro ut, men skulle ønske det hadde vært bare en bordplate på toppen.. Vurderer denne under arbeidsbenken på vaskeromsdelen da, hadde vært greit til sånt smått som samler seg på benken. Single sokker, klesklyper, "lommerusk" osv.  "Molger" kunne kanskje vært grei nok den, men da må jeg til med maling igjen, har allerede to tresorter der inne, vil ikke til med flere, da tror jeg det blir rotete.

Ingen kommentarer: