tirsdag 1. mars 2011

Inspirert

Tenker hus, innredning, farger og løsninger for tiden. I kveld har min kjære og jeg planlagt stue og spisestue/allrom. Litt strukturelle endringer, men faktisk færre enn vi har tenkt på tidligere. Skal vise dere tegninger innen kort tid, må bare lære meg google sketchup først..!

Vi vil kjøre en ganske klassisk og ren stil her inne, vegg blir flyttet for å åpne opp mer og gjøre det mer til ett stort rom. I tvstuen er det i dag liggende (beiset) tømmerpanel, dette beholder vi på to av veggene og legger tapet på de andre to, samme tapet vil fortsette inn i allrommet. Panelet beholder vi enten som det er eller så blir det malt i en grå/linfarge.

 Tapeten vi tenker her mener jeg er fra Mirador-kolleksjonen til Borge. Da ønsker vi en stripete i to farger som går ton i ton, og på ene veggen er det åpent for en kontrast/brytning med medaljongmønster fra samme kolleksjon. Da er fargene koordinert. Kanskje noe hvitt/lys grå om det finnes. En stund siden jeg jobbet med dette nå. :) Fant foresten en fibertapet med striper og skimmer, View (siste side) fra Borge.. Lekker! Kunne godt tenkt meg denne i hvit/sølv/skimmer i stuen, spørs hva min kjære tror om det..

På pikerommet kunne jeg tenkt meg en tapet fra Pip-kolleksjonen til Eijffinger , eller Hide & Seek- kolleksjonen fra Borge, gøyalt og lekent!

I gangen blir det en grå/linfarge, muligens malt smal-panel, med hvitt listverk. På gulvet ønsker vi grå fliser i stein-utførelse, skifer el. Her kjører vi samme farge og utførelse på yttergang, trapperom og loftgang. Bortsett fra gulv, der har vi ikke bestemt oss for hva det blir i trapp og på loftet.

 På gjesterommet kommer vi til å gå for en lys grå/blå farge. En litt gammeldags følelse ønsker vi her inne, med lse blå og hvite toner. Dette rommet skal også brukes til tv-stue for barna. Det ligger i 2.etasje, så ungene kan liste seg inn hit for litt tv-titting før de vekker mamma og pappa i helgene.. (Vi er nemmelig ikke så giret på tv inne på barnerommene) ;)

Kjøkkenet blir gjennbruk av heltre innredning som er der den dag i dag, men da vi flytter om på romløsningen blir det endel endringer her. Kjøkkenet skal males i en lys fargetone, eggehvit/letthet/chi el. Mens jeg ønsker meg innslag av en mintfarge her inne, enten i form av fliser eller møbel. Har veldig lyst på subway-fliser med fase-kant, så om det blir det eller mosaikk i lys mint, er usikkert ennå..
Vi skal dessuten bygge øy her inne, denne skal vi kjøpe Ikea-moduler til, da vi ønsker store kolonial-skuffer på ene siden her. Vurderer å sette denne øya på hjul, så den kan flyttes nærmere kokeplassen om det skulle være ønskelig.

På gutterommet har jeg bestemt meg for fargen "sky" fra jotun. En lys, dus blåfarge, som jeg tror blir fin til New England-stilen vi kommer til å kjøre der. Med borg-senga som guttungen tenker på hver dag- hvert sekund. :) Kanskje tapet på en vegg, fant nemlig mange spennende guttetapeter på min runde nå i kveld.. Tror jeg kan klare å overtale guttungen til gamle biler, fly eller dinosaurer på en vegg.. ★★


Bildene i dagens innlegg er, som du nok allerede har lagt merke til, fra Eijffinger. Så mange lekkre tapeter samlet på ett sted skal man lete lenge etter. Love, love, LOVE!!

1 kommentar:

Jijji sa...

Høres ut som veldig bra planer. Gleder meg til å se bilder etter hvert:)
Utrolig mange fine tapeter du har funnet! Med to i huset som er mildt sagt flyfrelste, stoppet jeg opp ved tapetet med fly på. Akkurat da dukket toåringen opp og lurte på hva mamma drev med, og fikk øye på bildet og utbrøt; mamma, sånn vil jeg ha! Hm....

Ha en herlig tirsdag!

Klem fra Jijji