fredag 14. januar 2011

Utfordring; Barnerom

Da slenger vi oss med i siste liten. Bildene ble tatt i litt hu og hast nå i formiddag mens jeg har stresset for å rekke å bli ferdig før jeg skal på jobb i ettermiddag, men her er de i allefall :)

På hylla står noen av Maileg kaninene. Den minste har fulgt minstesnuppa siden hun var helt "ny", den var sporløst forsvunnet en tid, men jammen dukket den opp igjen (i pappas jakkelomme!) til snuppas STOORE glede!
Prinsessa har arvet senga etter storebror. Den ble beiset brun og lakket i sin tid, av storebror og mamma. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har tenkt, "åååå.. Hvorfor malte jeg den ikke hvit?!?", men den passer godt sammen med de andre mørke barneromsmøblene. Og det gamle dukkeskapet jeg fant på "brukt & Antikk". Noras første antikvitet, hehe! ♥

Med det samme du så rommet tenkte du kanskje "gutterom"? Neida, dette er et skikkelig "snupperom"!! Trenger ikke være ROOOSA, ei ekte prinsesse sover like godt i et turkis rom! Så det så! Detter rommet var dessuten storebrors rom, før han ble storebror faktisk. Nå har det vært kontor ei tid, men nå har vi altså flyttet prinsessa inn hit. Det vil si, nå deler vi, mamma og Nora. Jenterom, rett og slett!

Over senga hennes henger skoene fra hennes første jul, str 13.. Tenk så liten hun har vært ♥ Der henger også et hjemmesydd stoffhjerte med teksten "lille prinsesse" (kommer snaaaart på Epla-butikken min) og leke-smykket hennes. Hun er FÆLT så opptatt av smykker. Kan ikke skjønne?? Så etter å ha dratt og slitt i de fleste av mammas smykker, og virkelig kvalitetstestet dem (endel klarte IKKE testen!), skjønte mamma at det var et eget FANCY smykke prinsessa ville ha. Og det fikk hun! Stjerne-smykke i deilige pasteller (spørs om jeg må handle ennå et på salget, da dette GARANTERT kommer til å ryke, hvilken som helst dag nå i nærmeste fremtid! )


Nora er VELDIG opptatt av "Pip-pip", så det går selvsagt igjen i pynten her inne. Pip-pip-uro'en hadde mamma på sitt rom som liten, mens mormor i alle år har MAST om at ikke mamma kunne kaste denne, har mamma holdt fast på at denne måtte spares. Og gjett om jeg er glad for det nå? ♥

Bildet som står på kommoden er det foresten Mormor vi har å takke for, husker ikke hvor det var hun hadde funnet det, men det passet PERFEKT inn her!! Til og med vimplene er det "Pip-pip" på og som hun elsker å kikke på dem. "Se. se. Pip-pip!"


4 kommentarer:

Unknown sa...

så søtt barnerom;)
lykke til!
klem m

Carina Dale sa...

For et utrolig sjarmerende barnerom! - Herlige nostalgiske detaljer.

Ønsker deg en super helg!

Klem fra Carina

kokosbolle sa...

Koselig barnerom, tøft med de brune møblene. :)

Karina Sørensen sa...

For et nydelig barneom.
Enig, prinsesser trenger ikke kun ha rosa ;-)

-Ha en flott helg :-)