onsdag 7. april 2010

Påskepyntet hus

Påskepyntet vinduskarm på kjøkkenet.

Jeg har laget noen billed-collager, med vårt påskepyntede hjem. Vanligvis er det lite påskepynt å spore i vårt hjem, da vi gjerne reiser bort i påsken. Men i år har vi virkelig kost oss med pyntingen (les: jeg).

På kjøkkenet bruker vi mye rødt til vanlig og jeg synes det ble friskt med rødt mot de klare påske-pastellene.

På kjøkkenet har jeg gått for litt klare, vårlige pasteller mixet med rødt og hvitt (som er de faste fargene her inne.) Mens jeg på stuen har valgt en litt mer avdempet pynt, i  nøytrale fargetoner som hvitt, brunt og sølv.
Helene-harefrøken i ny og freshere turkisblå kjole, på hylla sammen med den knall-gule brukt-funn-mugga :)

Påsken i år har reist forbi lovelig fort. Vi har virkelig kost oss sammen med familie og gode venner. Skikkelig trivelig med masse besøk og Henrik er superfornøyd med å ha så mange å leke med. 
  
På tv-benken vår står disse hønene, sammen med noen gåsunger og bildet av englene mine ♥

Litt eggelek har vi også hatt tid til, men den ene påskeharen (Les: Henrik) ble litt vell ivrig på å gjemme bort farens egg.. Han gjemte det, mens faren var ute og når faren kom inn prøvde han å forholde seg helt "normalt" som vi hadde instruert han om, "Vi har itte gjemt påskeæjj", men han MÅTTE bare bort og gjemme det litt bedre. :) Så vi prøvde gjemme det engang til, mens faren sto med ryggen til, men det samme skjedde neste gang også, han bare MÅTTE bort og pakke litt ekstra godt rundt egget, mens faren så på. Hehe!

 Blogg-kroken min er invadert av et gedigent påskeegg, fylt med herlige appelsiner. 

Selv var han veldig godt fornøyd med eggesankingen. Masse surt gotteri! Favoritten hans! 
En annen påskefavoritt er gul-brus, men vi var uenige om hvilken vi skulle kjøpe, da vi hadde hver vår favoritt, så dermed var det baket for blind-test av gul-brus. Vi fikk hver vår tur med bind for øynene og tre kopper med de forskjellige sortene, Fanta, Solo og Siesta. Og den store favoritten her i huset, med 3 av 3 mulige seiere ble...... FANTA! Så heretter er den påskebrus her i huset. :)

Noen påskegule og røde tulipaner fikk slippe inn i stua.


Nå streiket desverre fotoprogrammet jeg bruker til collager, så dermed blir det ikke flere i denne omgang. Nå er det leggetid her i huset, både små og store er slitne etter en fin-fin dag hos mormor og morfar :)

2 kommentarer:

Elizabet Stilig hjem sa...

Hei Monica,
Kjempefine bilder du tatt og satt sammen. Virkelig flotte fargekombinasjoner.

Ha en fin dag og helg!

Hilsen Elizabet

lena sa...

det ligger en hilsen til deg i bloggen min:)